Eerste schooldag Metropolis Lyceum

Vandaag is een speciale dag, want vandaag is de eerste schooldag van het nieuwe Metropolis Lyceum! We zien er naar uit om alle bestaande en nieuwe leerlingen te verwelkomen!

Wij hopen dat iedereen van de zomervakantie genoten heeft. Wij hebben deze zomer niet stilgezeten. Er is volop gewerkt om het huidige schoolgebouw nog verder op te knappen.

Vanaf dit schooljaar zitten alle leerlingen op Metropolis Lyceum. Daarom zijn alle borden en signing die verwezen naar Bredero Beroepscollege, De nieuwe Havo en Vox College vervangen door borden van Metropolis Lyceum. En het MET-gebouw op de binnenplaats is klaargemaakt voor de nieuwe brugklasleerlingen.

Ook is er binnen- en buitenzonwering gemonteerd. De buitenzonwering zal automatisch naar beneden gaan bij zonnig weer. De binnenzonwering kan per lokaal door de docent worden bediend.

Op alle verdiepingen zijn de toiletten (gedeeltelijk) gerenoveerd. Daar waar nodig zijn plafonds, gietvloeren en sanitair vervangen en is er geschilderd. In het merendeel van de toiletten is de verlichting vervangen voor led verlichting. Tot slot zijn de toiletten grondig gereinigd.

Verder is het schoolgebouw van boven tot onder schoongemaakt en heeft de tuinman de binnentuin netjes in orde gemaakt.

Kortom, we zijn klaar voor het nieuwe schooljaar en hebben er zin in!