Een nieuw gebouw: een school met een circulair en duurzaam hart

Hoewel we nu in een prachtig schoolgebouw aan de Meeuwenlaan zitten, hebben we het aanbod om een nieuwe school aan het Hagedoornplein te bouwen met beide handen aangegrepen. In 2024 gaat de bouw dan echt beginnen. De architect is klaar met de tekeningen en heeft 3D-artist impressions gemaakt waardoor je al een beetje in het nieuwe schoolgebouw kunt rondlopen.

Rondleiding in het nieuwe gebouw

Het hele schoolgebouw bestaat straks uit zones waarin steeds een aantal aan elkaar verwante vakken samenkomen. Via deze link zie je hoe docenten samenwerken binnen zo’n zone, waardoor lesuitval en tussenuren tot het verleden behoren. Je ziet de lokalen waar je gewoon vaklessen krijgt en de ruimtes waar je multidisciplinair of vakoverstijgend samenwerkt om de theorie direct toe te passen in levensechte projecten. Ook kun je daar tijd besteden aan keuzeruimte, bijvoorbeeld door zelfstandig te werken, te lezen, uitlegfilmpjes te bekijken, nog even door te werken aan een project met je groepje of extra uitleg te vragen aan de docent of je coach.

“Het leven houdt zich immers ook niet aan de grenzen van de schoolvakken.”

Wil je een kijkje nemen in het auditorium? Dat kan via deze link. Door met je device te bewegen (of met je cursor/muis) kun je rondkijken in het auditorium.