Update nieuwbouw Metropolis Lyceum

Wie regelmatig in de buurt van de Meidoornweg/Hagedoornplein komt, ziet dat firma Lagemaat B.V. het oude schoolgebouw van Vox College en De nieuwe Havo momenteel aan het strippen en slopen is. Nog maar een klein deel te gaan en dan is het sloopproces achter de rug en kan de grond bouwrijp gemaakt worden voor de nieuwbouw. Aannemingsmaatschappij Hegeman B.V. gaat de prachtige nieuwe locatie van Metropolis Lyceum voor ons realiseren.

Het nieuwe schoolgebouw dat gaat ontstaan sluit aan op het daltononderwijs wat op het Metropolis Lyceum gegeven wordt en biedt leerlingen vrijheid binnen een duidelijke structuur. In een omgeving die het gevoel voor ondernemerschap prikkelt en eigenaarschap stimuleert, worden de leerlingen voorbereid om te functioneren in de complexe samenleving en om zelfverantwoordelijk te zijn bij alles wat ze doen. Daarmee is het Metropolis Lyceum helemaal afgestemd op de leerling van nu.

Het nieuwe Metropolis vormt als stoer en zelfverzekerd gebouw een nieuw educatief “hart van noord”. Het gebouw is innovatief en vooruitstrevend, installatiearm en circulair. Het houten plafond uit de gymzaal van het oude schoolgebouw dat nu gesloopt wordt, zal bijvoorbeeld hergebruikt gaan worden, net als alle houten kozijnen en delen van de staalconstructie.

We zien uit naar het slaan van de eerste paal en zullen vanaf dat moment regelmatig berichten plaatsen over de voortgang van de bouw.

Benieuwd naar hoe ons nieuwe gebouw er uit gaat zien? Kijk dan op Nieuwbouw – Metropolis Lyceum.