GoIT finale op het Bredero Beroepscollege

GoIT is een door Tata Consultancy Services gesponsord project dat technologie toepast om een probleem in de buurt/gemeenschap van leerlingen op te lossen. 1 juli is het einde van het GO-IT project 2022. Alle leerlingen van de eerste klas zullen samen hun zelf gemaakte apps presenteren om één VN duurzaam probleem op te lossen. Het duurt meer dan 2 uur omdat de jury de winnaar moet bepalen en prijzen moet toekennen.

Tata Consultancy Services daagt leerlingen uit om een probleem in hun buurt te identificeren en een manier te bedenken waarop technologie kan helpen dit probleem op te lossen of de impact ervan te verminderen. Het probleem is gebaseerd op de duurzame doelstellingen van de VN. Het is een globaal programma. Techlab Bredero Beroepscollege doet mee als pionier in Nederland.